Selecteer een pagina

Tijdelijke opslagruimte

Weet u niet waar u al uw spullen die u niet aldoor gebruikt zoals bijvoorbeeld skispullen, kerstartikelen, stalling van een motor/oldtimer/boot of buitenspeelgoed op moet slaan? Of gaat u binnenkort verhuizen en wilt u tijdelijk uw meubels opslaan? Met andere woorden…..heeft u (tijdelijk) ruimtegebrek? Dan is het huren van een extra opslagruimte wellicht een goede oplossing voor u.

Door heel Nederland bevinden zich op strategische plaatsen aanbieders van tijdelijke opslagruimtes. Dit zijn afsluitbare ruimtes waar u alleen bij kunt komen en die variëren in afmetingen. U kunt ruimtes van wel 200 m2 huren, maar u kunt ook ruimtes van 2 meter x 2 meter (4 m2) huren en dan ook weer met variabele hoogtes.

Afmeting opslagruimte

Er zijn verschillende afmetingen van opslagruimte mogelijk, dus het is raadzaam om van te voren goed te berekenen hoeveel vierkante meter (m2) of kuub (m3) u nodig heeft. Zorg er voor dat uw spullen zo veel mogelijk uit elkaar gehaald zijn en stapelbaar zijn zodat u ook de hoogte van de opslagruimte kunt benutten. Dat scheelt weer geld.

wat kost extra opslagruimte

Waar moet u aan denken?

Denk ook van te voren na of u een opslagruimte op de begane grond nodig heeft of niet en of u binnen- of buitenruimte wilt. Vraag ook na welke tijden u bij uw opslagruimte terecht kunt en zorg er voor dat uw spullen verzekerd zijn.

Ook zakelijk gezien kan er behoefte zijn aan extra opslag; denk alleen al aan de administratie die u een aantal jaren verplicht moet bewaren of voor opslag van apparatuur en/of kantoorinrichting.

Oriënteer u goed op de markt

Er zijn meerdere aanbieders van opslagruimtes op de markt, die elk op hun eigen manier klanten proberen binnen te halen. Bij de één door gratis een aanhangwagen voor een dag aan te bieden om uw spullen te kunnen vervoeren, een ander geeft weer een 12 maanden prijsgarantie. Ook zijn er vaak aanbiedingen waarbij bijvoorbeeld de eerste maand (onder bepaalde voorwaarden) gratis is of dat er een korting op het eerste kwartaal wordt gegeven.

In de meeste gevallen is de opslagruimte per maand opzegbaar. Een opslagruimte heb je vanaf € 15,- à € 25,- per maand per m2.

(Semi) permanente opslagruimte

Stel u hebt voor een periode van een jaar of langer een ruimte nodig: dan kan het aantrekkelijker zijn om een bedrijfsruimte te huren. De laatste jaren zijn er veel zogenaamde bedrijfsverzamelgebouwen ontwikkeld bestaande uit units met afmetingen van circa 5 meter breed en 10 meter diep, voorzien van een sterke betonvloer, overheaddeur en vaak aansluiting op water/gas/riool. Veel bedrijfsruimtes hebben daarnaast een verdiepingsvloer van zo’n 40 m2 waardoor de voor u beschikbare ruimte komt op zo’n 90 m2 en daarbij is de eventuele aanwezigheid van 1 à 2 parkeerplaatsen niet bij ingenomen.

Kosten (semi)permanente opslagruimte

Hoewel door de recessie vele verhuurders soepeler zijn geworden inzake de duur van huurcontracten moet u er toch vanuit gaan dat u een huurcontract van minstens 12 maanden zult moeten ondertekenen.

Afhankelijk van de locatie en de kwaliteit van de opslagruimte moet u uitgaan van een prijs tussen de € 600,- en € 850,- euro, exclusief 21% btw voor een nieuwe bedrijfsrnit van 50 m2. Zonder tussenvloer zit u gemiddeld op € 600,- à € 700,- en met tussenvloer tussen de € 750,- en € 850,- euro per maand. Dit alles exclusief eventuele kosten voor elektra, verwarming, water en afvoer.

Aandachtspunten keuze opslagruimte

Stel u heeft een oldtimer die u veilig en droog wilt opbergen in de winter of op momenten dat u hem niet gebruikt. U kunt dan kiezen uit allerlei soorten opslagruimtes, waarbij u natuurlijk wel rekening moet houden met brandveiligheid, verzekeringen etc. Maar stel nu dat u ook wilt sleutelen aan uw oldtimer of u wilt uw oldtimer wassen en poetsen: dan is de keuze voor flexibele en tijdelijke opslagruimte minder gemakkelijk: het is namelijk zowel vergunningtechnisch als vanuit bedrijfsoogpunt niet toegestaan om te gaan sleutelen of reinigen in een huurbox.

U bent dan min of meer verplicht om een bedrijfsruimte te huren waar deze werkzaamheden wel mogelijk zijn. U moet dan wel rekening houden met het feit dat u een opslag op de huur kunt krijgen omdat u niet met btw belaste huur wilt betalen.

U ziet: de keuze is niet altijd eenvoudig en elke optie heeft zijn eigen voor- en nadelen.

Geld besparen via wat-kost-het.nl

Hieronder volgt meer informatie over de voordelen van wat-kost-het.nl en waarom u altijd meerdere offertes moet aanvragen
Uw kosten uitrekenen
Wat-kost-het.nl is wel zo gemakkelijk
N

+350 kosten overzichten

Benieuwd naar de kosten van iets ? Check dan de ruim 350 kostenbegrotingen van wat-kost-het.nl.

N

Eenvoudig oriënteren

Wat-kost-het.nl biedt relevante informatie en up-to-date gemiddelde/indicatieve tarieven.

N

Informatie en aanbiedingen aanvragen

Direct online gratis en vrijblijvend informatie en aanbiedingen aanvragen bij gespecialiseerde bedrijven in uw eigen regio. Simpel via wat-kost-het.nl !

Waarom meerdere offertes aanvragen ?

• Het is altijd verstandig om meerdere offertes aan te vragen: zo kunt u goed documentatie, voorstellen en prijzen vergelijken
• Het scheelt u 100 % gegarandeerd geld: er bestaan ALTIJD prijsverschillen tussen de verschillende aanbieders
• Het is volkomen gratis en vrijblijvend: behalve 1 minuut invulwerk kost het u niets en u bent tot niets verplicht
• Het bespaart u tijd met het zoeken naar verschillende aanbieders bij u in de buurt 
• U ontvangt daarnaast voorstellen en documentatie waardoor uw kennis over het onderwerp zal toenemen !
• Het is crisis: wees geen dief van uw portemonnee en betaal niet teveel !

Hoe u via wat-kost-het.nl veel geld kunt besparen !

  • Via wat-kost-het.nl kunt u al uitgebreid  (indicatieve) prijsinformatie bekijken en u oriënteren
  • Wilt u echter met 100% zekerheid de kosten weten in uw specifieke geval, dan bieden wij extra service
  • Via wat-kost-het.nl kunt u geheel vrijblijvend online een aanvraag doen voor verschillende offertes en documentatie
  • Na ontvangst van uw online aanvraag gaan wij direct voor u aan de slag !
  • Uw aanvraag wordt direct verzonden aan maximaal 6 aangesloten spouwmuurisolatiebedrijven direct bij u in de regio
  • U ontvangt binnen enkele dagen documentatie en prijsopgaves (volledig gratis en vrijblijvend)
  • U kunt op uw gemak documentatie bekijken en prijzen vergelijken
  • U bent tot niets verplicht, maar u zult zien dat de prijzen meestal af zullen wijken en u daardoor eenvoudig geld kunt besparen
Heeft u een klus of project?

Heeft u een klus of project?

Bent u zich  aan het oriënteren over een aankoop of een klus zoals een verbouwing, reparatie of anderszins ?

Oriëntatie en offertes aanvragen via wat-kost-het.nl

Oriëntatie en offertes aanvragen via wat-kost-het.nl

Op wat-kost-het.nl kunt u de gemiddelde of indicatieve kosten van een product of dienst achterhalen. Echter zullen prijzen in specifieke gevallen afwijken. Wilt u gratis en geheel vrijblijvend te weten komen wat het u exact zou gaan kosten ? Dan kan dat ook via wat-kost-het.nl en u kunt daarmee bovendien fors op uw uitgaven besparen!

Simpel online een formulier invullen

Simpel online een formulier invullen

U gaat op de website naar het onderwerp van uw keuze en leest op uw gemak de algemene informatie en de prijsinformatie door. Wilt u zelf  gratis en vrijblijvend documentatie en aanbiedingen ontvangen? Dan kunt u het online aanvraagformulier invullen en op verzenden klikken

Ons team gaat aan de slag voor u!

Ons team gaat aan de slag voor u!

Ons team gaat aan de slag met uw aanvraag en zorgt voor verspreiding van uw aanvraag onder maximaal 6 aangesloten partners in uw eigen regio.

Na enkele dagen ontvangt u aanbiedingen en informatie

Na enkele dagen ontvangt u aanbiedingen en informatie

Oriënteren en vergelijken

Oriënteren en vergelijken

Binnen enkele werkdagen ontvangt u informatie en vrijblijvende prijsopgaves welke u op uw gemak kunt bekijken en natuurlijk vergelijken. Wist u dat u tot wel 50% kunt besparen door offertes te vergelijken?