Tijdelijke opslagruimte
Weet u niet waar u al uw spullen die u niet aldoor gebruikt zoals bijvoorbeeld skispullen, kerstartikelen, stalling van een motor/oldtimer/boot of buitenspeelgoed op moet slaan? Of gaat u binnenkort verhuizen en wilt u tijdelijk uw meubels opslaan? Met andere woorden…..heeft u (tijdelijk) ruimtegebrek? Dan is het huren van een extra opslagruimte wellicht een goede oplossing voor u.
Door heel Nederland bevinden zich op strategische plaatsen aanbieders van tijdelijke opslagruimtes. Dit zijn afsluitbare ruimtes waar u alleen bij kunt komen en die variëren in afmetingen. U kunt ruimtes van wel 200 m2 huren, maar u kunt ook ruimtes van 2 meter x 2 meter (4 m2) huren en dan ook weer met variabele hoogtes.
Afmeting opslagruimte
Er zijn verschillende afmetingen van opslagruimte mogelijk, dus het is raadzaam om van te voren goed te berekenen hoeveel vierkante meter (m2) of kuub (m3) u nodig heeft. Zorg er voor dat uw spullen zo veel mogelijk uit elkaar gehaald zijn en stapelbaar zijn zodat u ook de hoogte van de opslagruimte kunt benutten. Dat scheelt weer geld.
Waar moet u aan denken?
Denk ook van te voren na of u een opslagruimte op de begane grond nodig heeft of niet en of u binnen- of buitenruimte wilt. Vraag ook na welke tijden u bij uw opslagruimte terecht kunt en zorg er voor dat uw spullen verzekerd zijn.
Ook zakelijk gezien kan er behoefte zijn aan extra opslag; denk alleen al aan de administratie die u een aantal jaren verplicht moet bewaren of voor opslag van apparatuur en/of kantoorinrichting.
Oriënteer u goed op de markt
Er zijn meerdere aanbieders van opslagruimtes op de markt, die elk op hun eigen manier klanten proberen binnen te halen. Bij de één door gratis een aanhangwagen voor een dag aan te bieden om uw spullen te kunnen vervoeren, een ander geeft weer een 12 maanden prijsgarantie. Ook zijn er vaak aanbiedingen waarbij bijvoorbeeld de eerste maand (onder bepaalde voorwaarden) gratis is of dat er een korting op het eerste kwartaal wordt gegeven.
In de meeste gevallen is de opslagruimte per maand opzegbaar. Een opslagruimte heb je vanaf € 15,- à € 25,- per maand per m2.
(Semi) permanente opslagruimte
Stel u hebt voor een periode van een jaar of langer een ruimte nodig: dan kan het aantrekkelijker zijn om een bedrijfsruimte te huren. De laatste jaren zijn er veel zogenaamde bedrijfsverzamelgebouwen ontwikkeld bestaande uit units met afmetingen van circa 5 meter breed en 10 meter diep, voorzien van een sterke betonvloer, overheaddeur en vaak aansluiting op water/gas/riool. Veel bedrijfsruimtes hebben daarnaast een verdiepingsvloer van zo’n 40 m2 waardoor de voor u beschikbare ruimte komt op zo’n 90 m2 en daarbij is de eventuele aanwezigheid van 1 à 2 parkeerplaatsen niet bij ingenomen.
Kosten (semi)permanente opslagruimte
Hoewel door de recessie vele verhuurders soepeler zijn geworden inzake de duur van huurcontracten moet u er toch vanuit gaan dat u een huurcontract van minstens 12 maanden zult moeten ondertekenen.
Afhankelijk van de locatie en de kwaliteit van de opslagruimte moet u uitgaan van een prijs tussen de € 600,- en € 850,- euro, exclusief 21% btw voor een nieuwe bedrijfsrnit van 50 m2. Zonder tussenvloer zit u gemiddeld op € 600,- à € 700,- en met tussenvloer tussen de € 750,- en € 850,- euro per maand. Dit alles exclusief eventuele kosten voor elektra, verwarming, water en afvoer.
Aandachtspunten keuze opslagruimte
Stel u heeft een oldtimer die u veilig en droog wilt opbergen in de winter of op momenten dat u hem niet gebruikt. U kunt dan kiezen uit allerlei soorten opslagruimtes, waarbij u natuurlijk wel rekening moet houden met brandveiligheid, verzekeringen etc. Maar stel nu dat u ook wilt sleutelen aan uw oldtimer of u wilt uw oldtimer wassen en poetsen: dan is de keuze voor flexibele en tijdelijke opslagruimte minder gemakkelijk: het is namelijk zowel vergunningtechnisch als vanuit bedrijfsoogpunt niet toegestaan om te gaan sleutelen of reinigen in een huurbox.
U bent dan min of meer verplicht om een bedrijfsruimte te huren waar deze werkzaamheden wel mogelijk zijn. U moet dan wel rekening houden met het feit dat u een opslag op de huur kunt krijgen omdat u niet met btw belaste huur wilt betalen.
U ziet: de keuze is niet altijd eenvoudig en elke optie heeft zijn eigen voor- en nadelen.
Geld besparen via wat-kost-het.nl
Hieronder volgt meer informatie over de voordelen van wat-kost-het.nl en waarom u altijd meerdere offertes moet aanvragen+350 kosten overzichten
Benieuwd naar de kosten van iets ? Check dan de ruim 350 kostenbegrotingen van wat-kost-het.nl.
Eenvoudig oriënteren
Wat-kost-het.nl biedt relevante informatie en up-to-date gemiddelde/indicatieve tarieven.
Informatie en aanbiedingen aanvragen
Direct online gratis en vrijblijvend informatie en aanbiedingen aanvragen bij gespecialiseerde bedrijven in uw eigen regio. Simpel via wat-kost-het.nl !
Waarom meerdere offertes aanvragen ?
• Het is altijd verstandig om meerdere offertes aan te vragen: zo kunt u goed documentatie, voorstellen en prijzen vergelijken
• Het scheelt u 100 % gegarandeerd geld: er bestaan ALTIJD prijsverschillen tussen de verschillende aanbieders
• Het is volkomen gratis en vrijblijvend: behalve 1 minuut invulwerk kost het u niets en u bent tot niets verplicht
• Het bespaart u tijd met het zoeken naar verschillende aanbieders bij u in de buurt
• U ontvangt daarnaast voorstellen en documentatie waardoor uw kennis over het onderwerp zal toenemen !
• Het is crisis: wees geen dief van uw portemonnee en betaal niet teveel !
Hoe u via wat-kost-het.nl veel geld kunt besparen !
- Via wat-kost-het.nl kunt u al uitgebreid (indicatieve) prijsinformatie bekijken en u oriënteren
- Wilt u echter met 100% zekerheid de kosten weten in uw specifieke geval, dan bieden wij extra service
- Via wat-kost-het.nl kunt u geheel vrijblijvend online een aanvraag doen voor verschillende offertes en documentatie
- Na ontvangst van uw online aanvraag gaan wij direct voor u aan de slag !
- Uw aanvraag wordt direct verzonden aan maximaal 6 aangesloten spouwmuurisolatiebedrijven direct bij u in de regio
- U ontvangt binnen enkele dagen documentatie en prijsopgaves (volledig gratis en vrijblijvend)
- U kunt op uw gemak documentatie bekijken en prijzen vergelijken
- U bent tot niets verplicht, maar u zult zien dat de prijzen meestal af zullen wijken en u daardoor eenvoudig geld kunt besparen