Wat kost een callcenter ?
Informatie over callcenters en de kosten van een callcenterWat kost een callcenter?
De kosten van een callcenter hangen natuurlijk sterk af van de grootte en de manier waarop u hier gebruik van wilt gaan maken, maar het is wel degelijk mogelijk om een inschatting te maken. We gaan in dit geval uit van een callcenter dat voor u probeert opdrachten binnen te halen, door acquisitie te plegen. Gezien het feit dat u spreekt met de beslissers van andere bedrijven is het verstandig voldoende te investeren in het callcenter waar u gebruik van wilt maken. Bent u op zoek naar een callcenter om consumenten te bereiken? Dan liggen de kosten doorgaans iets lager, omdat u gebruik kunt maken van minder geschoolde agents, die een lager uurloon vragen.
Aansluitkosten
Op het moment dat u zelf een callcenter wilt beginnen met eigen mensen dient u er rekening mee te houden dat u aansluitkosten betaalt, om daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van de telefoonverbindingen. Er zijn diverse bedrijven actief die u hierbij van dienst kunnen zijn, zodat u snel aan de slag kunt met de telefoontjes die u wilt plegen. Houd er in dit geval rekening mee dat u zelf verantwoordelijk bent voor het aannemen van de krachten die de telefoon zullen gebruiken om uw bedrijfsmatige of particuliere klanten te bereiken. Hier gaan onder andere opleidingskosten in zitten, net als wervingskosten om van start te kunnen gaan.
Callcenter agents en supervisie
De kosten van een callcenter bestaan bij het inhuren van een gespecialiseerd bedrijf vooral uit die voor de callcenter agents en de supervisie. Een callcenter agent zal gemiddeld ongeveer € 20,- per uur kosten. De supervisie is iets duurder per uur, maar uiteraard heeft u minder supervisors nodig dan de agents die daadwerkelijk de telefoon gebruiken. Het uurloon van dergelijke agents ligt rond de € 12,- , maar de payrolling bedrijven zorgen ervoor dat de kosten voor u wat hoger uit zullen vallen.
Afhankelijk van het aantal bedrijven of consumenten dat u wilt bereiken heeft u meer of minder callcenter agents nodig. Houd er rekening mee dat u het aantal telefoontjes vaak beter over de tijd dan over meerdere agents uit kunt spreiden, om op die manier toe te werken naar een meer stabiele stroom nieuwe opdrachten.
No cure, no pay
Met name de “no cure, no pay” aanbieders zijn de laatste tijd erg populair onder de callcenters. Kijk hier echter mee uit, aangezien deze bedrijven er vooral op uit zijn om u zoveel mogelijk afspraken te bezorgen. Dit komt de kwaliteit echter niet altijd ten goede. Het is beter om het callcenter gewoon per uur te betalen, zodat zij de mogelijkheid hebben om pure kwaliteit aan te bieden en u eerlijke bedragen in rekening te brengen.
Geld besparen op callcenterkosten?
Vul uw gegevens in en ontvang gratis en vrijblijvend documentatie en aanbiedingen van regionale leveranciers: eenvoudig vergelijken en tot wel 45% besparen op de kosten!
HELAAS KUNNEN MOMENTEEL GEEN OFFERTES VOOR CALLCENTERS WORDEN AANGEVRAAGD.
Huur en IT kosten
Vervolgens dient u ook rekening te houden met de huur van het pand, op het moment dat u er een callcenter in wilt plaatsen. Denk ook aan de IT kosten, om de IT infrastructuur zo aan te leggen dat het mogelijk is om telefonisch contact op te nemen met de klanten die u graag wilt bereiken. U kunt zich voorstellen dat de kosten van een callcenter flink op kunnen lopen, voordat u daadwerkelijk van start kunt gaan. Het lijkt daarom verstandig om deze manier van starten af te wegen tegen het inhuren van een extern callcenter, dat al deze zaken voor u uit handen kan nemen. U maakt gebruik van callcenter agents die hiervoor reeds zijn opgeleid en u kunt bijvoorbeeld een bedrag per uur of per afspraak afrekenen. Uiteraard liggen de operationele kosten op deze manier iets hoger, maar u voorkomt aan de andere kant dat u een flinke investering dient te doen om daadwerkelijk van start te kunnen gaan met het callcenter.
Kosten per afspraak
De kosten per afspraak in een B2B omgeving bedragen ongeveer € 120,-. Dit is gebaseerd op een bedrag van € 40,- per uur, dat het callcenter bedrijf u in rekening zal brengen. Hierin vinden we de kosten voor de callcenter agent terug, maar ook die voor de supervisie, voor de IT structuur, de huur van het pand en natuurlijk de overige vaste kosten die het bedrijf heeft. Gemiddeld heeft een agent ongeveer 3 uur nodig om tot een afspraak te komen.
Het betekent dat u iets meer dan € 100,- betaalt om een afspraak te krijgen met een bedrijf dat u wellicht tot een nieuwe klant kunt maken. Uiteraard kunnen de kosten hoger oplopen wanneer u hoger gekwalificeerde agents wenst te gebruiken. Houd er rekening mee dat de kwaliteit van de communicatie van groot belang is, waardoor het niet slim is om daar op te besparen.
Geld besparen via wat-kost-het.nl
Hieronder volgt meer informatie over de voordelen van wat-kost-het.nl en waarom u altijd meerdere offertes moet aanvragen+350 kosten overzichten
Benieuwd naar de kosten van iets ? Check dan de ruim 350 kostenbegrotingen van wat-kost-het.nl.
Eenvoudig oriënteren
Wat-kost-het.nl biedt relevante informatie en up-to-date gemiddelde/indicatieve tarieven.
Informatie en aanbiedingen aanvragen
Direct online gratis en vrijblijvend informatie en aanbiedingen aanvragen bij gespecialiseerde bedrijven in uw eigen regio. Simpel via wat-kost-het.nl !
Waarom meerdere offertes aanvragen ?
• Het is altijd verstandig om meerdere offertes aan te vragen: zo kunt u goed documentatie, voorstellen en prijzen vergelijken
• Het scheelt u 100 % gegarandeerd geld: er bestaan ALTIJD prijsverschillen tussen de verschillende aanbieders
• Het is volkomen gratis en vrijblijvend: behalve 1 minuut invulwerk kost het u niets en u bent tot niets verplicht
• Het bespaart u tijd met het zoeken naar verschillende aanbieders bij u in de buurt
• U ontvangt daarnaast voorstellen en documentatie waardoor uw kennis over het onderwerp zal toenemen !
• Het is crisis: wees geen dief van uw portemonnee en betaal niet teveel !
Hoe u via wat-kost-het.nl veel geld kunt besparen !
- Via wat-kost-het.nl kunt u al uitgebreid (indicatieve) prijsinformatie bekijken en u oriënteren
- Wilt u echter met 100% zekerheid de kosten weten in uw specifieke geval, dan bieden wij extra service
- Via wat-kost-het.nl kunt u geheel vrijblijvend online een aanvraag doen voor verschillende offertes en documentatie
- Na ontvangst van uw online aanvraag gaan wij direct voor u aan de slag !
- Uw aanvraag wordt direct verzonden aan maximaal 6 aangesloten spouwmuurisolatiebedrijven direct bij u in de regio
- U ontvangt binnen enkele dagen documentatie en prijsopgaves (volledig gratis en vrijblijvend)
- U kunt op uw gemak documentatie bekijken en prijzen vergelijken
- U bent tot niets verplicht, maar u zult zien dat de prijzen meestal af zullen wijken en u daardoor eenvoudig geld kunt besparen